Pages

Thursday, January 26, 2012

aku taulah aku tak baik mana

 
dalam hidup saya,
kerapkali saya berjumpa dengan orang yang ingin berubah.,
tetapi tidak punya kekuatan,
mungkin atas faktor persekitaran, tiada orang yang menyokong dan membimbing, mungkin juga kerana diri sendiri yang tidak bersedia,

Siapa kata nak berubah ke arah yang lebih baik tu senang macam minum air oren?
Siapa kata nak berubah ke arah yang lebih baik tu senang macam makan kacang?

Nak berubah ke arah yang lebih baik tu mahal sangat harganya.
It cost a lot! Like hell! 
Lagi-lagi kalau perubahan itu mendapat tentangan dan cacian.

Untuk,
awak yang ingin berubah,
berubahlah walaupun payah.,
berubah ke arah yang lebih baik itu memang payah, tetapi taklah sepayah mengangkat bangunan KLCC.
Memanglah berubah itu pahit,
tapi, kemanisan itu kita akan kecapi bila kita berjaya berubah.


Hidup memang begini dan begitu.
Kalau berubah menjadi baik itu mudah, hampir tiada orang yang jahat.
Saya pernah merasai itu.,
meninggalkan sesuatu perkara salah yang sudah sebati dalam diri kita memang susah,
tapi, tak mustahil.
walaupun penat berperang dengan perasaan.,
hati tetap tenang andai kita berjaya berubah kearah yang lebih baik.

Tiada istilah terlambat untuk berubah sebelum kita mati.
hidup adalah satu perjalanan masa. Ya, hidup ini tidak akan menemui titik noktahnya sehingga kita menemui mati.

Alhamdulillah, Allah mengurniakan saya sahabat di sisi yang sentiasa menyokong tatkala saya ingin berubah ke arah yang lebih baik. Mereka sentiasa menjadi penyokong kepada saya untuk terus berubah.


Mari sama-sama kita berubah ke arah yang lebih baik. Mari kita mencari kehidupan yang lebih bermakna.
Jangan berhenti untuk berubah, kerana hidup ini sentiasa memerlukan perubahan ke arah yang lebih baik.

Susah memang susah, tapi tak mustahil. Kalau orang lain boleh, kenapa kita tak boleh? 
 

Untuk 'kamu' yang membaca kalam,
jangan berhenti untuk menasihati saya agar terus berubah,
saya manusia khilaf, banyak yang perlu diubah dalam diri saya!
Tegurlah saya, agar dapat saya berubah ke arah yang lebih baik!

aku taulah aku tak baik mana, tapi aku pun nak berubah!


ingatlah firman Allah ;


“ Apakah kamu mengira kami akan membiarkan kamu berkata kami beriman sedangkan kamu belum diuji?…” al-ankabut:2

0 resp0n dr pembaca:

Thursday, January 26, 2012

aku taulah aku tak baik mana

 
dalam hidup saya,
kerapkali saya berjumpa dengan orang yang ingin berubah.,
tetapi tidak punya kekuatan,
mungkin atas faktor persekitaran, tiada orang yang menyokong dan membimbing, mungkin juga kerana diri sendiri yang tidak bersedia,

Siapa kata nak berubah ke arah yang lebih baik tu senang macam minum air oren?
Siapa kata nak berubah ke arah yang lebih baik tu senang macam makan kacang?

Nak berubah ke arah yang lebih baik tu mahal sangat harganya.
It cost a lot! Like hell! 
Lagi-lagi kalau perubahan itu mendapat tentangan dan cacian.

Untuk,
awak yang ingin berubah,
berubahlah walaupun payah.,
berubah ke arah yang lebih baik itu memang payah, tetapi taklah sepayah mengangkat bangunan KLCC.
Memanglah berubah itu pahit,
tapi, kemanisan itu kita akan kecapi bila kita berjaya berubah.


Hidup memang begini dan begitu.
Kalau berubah menjadi baik itu mudah, hampir tiada orang yang jahat.
Saya pernah merasai itu.,
meninggalkan sesuatu perkara salah yang sudah sebati dalam diri kita memang susah,
tapi, tak mustahil.
walaupun penat berperang dengan perasaan.,
hati tetap tenang andai kita berjaya berubah kearah yang lebih baik.

Tiada istilah terlambat untuk berubah sebelum kita mati.
hidup adalah satu perjalanan masa. Ya, hidup ini tidak akan menemui titik noktahnya sehingga kita menemui mati.

Alhamdulillah, Allah mengurniakan saya sahabat di sisi yang sentiasa menyokong tatkala saya ingin berubah ke arah yang lebih baik. Mereka sentiasa menjadi penyokong kepada saya untuk terus berubah.


Mari sama-sama kita berubah ke arah yang lebih baik. Mari kita mencari kehidupan yang lebih bermakna.
Jangan berhenti untuk berubah, kerana hidup ini sentiasa memerlukan perubahan ke arah yang lebih baik.

Susah memang susah, tapi tak mustahil. Kalau orang lain boleh, kenapa kita tak boleh? 
 

Untuk 'kamu' yang membaca kalam,
jangan berhenti untuk menasihati saya agar terus berubah,
saya manusia khilaf, banyak yang perlu diubah dalam diri saya!
Tegurlah saya, agar dapat saya berubah ke arah yang lebih baik!

aku taulah aku tak baik mana, tapi aku pun nak berubah!


ingatlah firman Allah ;


“ Apakah kamu mengira kami akan membiarkan kamu berkata kami beriman sedangkan kamu belum diuji?…” al-ankabut:2

No comments:

tinggal jejak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails